Tour de France | Jumbo-Visma presenteert in samenwerking met de Efteling Tour-shirt
Geupdate 17/04/2023 om 15:40 GMT+2
Team Jumbo Visma heeft het Tour de France-shirt van 2023 gepresenteerd. Het shirt staat in het teken van dromen najagen en een sterrenhemel. Het verhaal sluit aan bij de winst van Jumbo-Visma in de Tour van 2022 toen Jonas Vingegaard eindelijk het geel pakte. Een langgekoesterde droom van de ploeg. Het tenue is ontworpen in samenwerking met de Efteling en kledingsponsor AGU.
Het shirt is zoals gebruikelijk geel-zwart met op het zwarte gedeelte een sterrenhemel. Deze zal bij iedere renner anders zijn. Ieder teamlid krijgt een persoonlijke sterrenstand op het shirt.
De inspiratie voor dit ontwerp komt voort uit de langgekoesterde droom van Jumbo Visma om de tour te winnen. "Stevig geloven in een droom kan tot grootse prestaties leiden."
Sprookje
Om anderen en vooral jonge wielerfans te insprireren ook hun dromen na te jagen is er ook een sprookje geschreven: The Vélodrome. Ride your dreams. Dit verhaal is geschreven door de Efteling en geïnspireerd op de dromen van de ploeg.
Het gaat over een klein fietsertje die onder een fonkelende sterrenhemel losraakt uit de draaimolen genaamd The Vélodrome en als in een droom uiteindelijk finisht op de Champs-Élysées. De sterrenhemel op het shirt weerspiegelt de krachtige dromen, geflankeerd door prachtige gouden details.
Vroeger stond er in de Efteling ook een attractie genaamd De Vélodrome. Deze attractie is dit jaar teruggebracht in het park.
Samenwerking
Richard Plugge, algemeen directeur van Team Jumbo-Visma legt de samenwerking met de Efeling uit. “We zijn bij de Efteling uitgekomen omdat zij bij uitstek degene zijn die inspirerende dromen en verhalen kunnen omtoveren in pakkende en levende ontwerpen.”
Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling vindt het vooral een eer om te mogen samenwerken. “Het is een droom en een eer om het wielershirt voor Team Jumbo-Visma te mogen ontwerpen voor de aankomende Tour de France. Het onderliggend thema: ‘Geloven in je Dromen’ is één van de allermooiste verhalen en boodschappen die we via dit ontwerp The Vélodrome: Ride your Dreams aan kinderen en alle toeschouwers van de aankomende Tour de France kunnen meegeven.”
De Tour de France begint dit jaar op 1 juli. De finish in Parijs is op 23 juli.
Waar kijk je?
Volg elke kilometer van de Tour de France op Eurosport of stream reclamevrij via discovery+.
Meer dan 3 miljoen sportfans gebruiken inmiddels de app!
Download
Scan hier
Gerelateerde onderwerpen
Deel dit artikel
Advertentie
Advertentie